BVP - bojové vozidlo pěchoty
Chcete se svést obrňákem? Chcete ho naučit řídit?? Skvělý zážitek, skvělý dárek, .. to vše nyní s teamem HraNaValku.cz !!
web s detaily najdete na : http://sport.areal.sweb.cz/
Nabízíme svezení nebo možnost řízení vojenského stroje - BVP-1 modifikace (OT-90).
Ceník jízdy BVP (najednou max. 9 lidí, cenu si můžete rozpočítat) :
Vyjížďka (nechte se vozit) |
Řidičský kurz (buď tankistou) |
|
5 km | 4 500,- | 6 000,- |
10 km | 7 000,- | 10 000,- |
15 km | 10 000,- | 15 000,- |
20 km | 13 000,- | 20 000,- |
25 km | 16 000,- | 24 000,- |
Chcete BVP ve svém areálu, na svém pozemku? Není problém, kontaktujte nás pro kalkulaci dopravy (dle aktuální ceny přepravců), orientačně 60-80kč na km.
O stroji BVP-1 modifikace ( OT - 90 ) :
Bojové pásové pancéřované vozidlo s vysokou manévrovací schopností, schopné plavby. Jeho účelem je zvýšit pohyblivost, palebnou sílu a ochranu motorizovaných jednotek. Zavedeno ve druhé polovině 60.let do výzbroje sovětské armády jako BMP-1 a svými charakteristikami značně převyšovalo obdobná vozidla západních států, zejména v pohyblivosti a rychlosti v terénu, vyšším stupněm ochrany i schopností přímé spolupráce s tanky. Jako BVP-1 licenčně vyráběn v tehdejším Československu a zaveden do výzbroje v roce 1974. Z výzbroje AČR v současnosti již vyřazen. Podvozek využíván k různorodým specializovaným nástavbám (např.pro ČSLA/AČR typ OT-90 a jeho modifikace)
Stručný technický popis:
Řidičský prostor v levé přední části vozidla. Zde umístěny: sedačka řidiče, sedačka velitele, ovládací ústrojí vozidla, přístrojová deska řidiče, pozorovací přístroje řidiče a velitele, rádiová stanice, hovorové zařízení, gyrokompas atd. Motorový prostor v pravé přední části vozidla, oddělen tepelně i zvukově izolovanou přepážkou. Bojový prostor tvořen otočnou věží s částí korby. Zde uložen kanón s nabíjecím ústrojím, spřaženým kulometem, municí, zaměřovací a pozorovací přístroje, naváděcí zařízení protitankové řízené střely (PTŘS), sedadlo střelce-operátora s naváděcím pultem PTŘS atd. Prostor roje v zadní části vozidla pro čtyři příslušníky na každé straně, zde dále palivové nádrže a akumulátory. Pohonná jednotka: kapalinou chlazený šestiválcový čtyřdobý vznětový motor UTD-2 s přímým vstřikem paliva o výkonu 220 kW při 2 600 ot/min se zásobou 462 l paliva + 110 l ve dvou nádržích v zadních dveřích. Převodovka mechanická s 5 stupni vpřed a 1 stupněm vzad, synchronizovaná pro 2.až 5. stupeň. Hlavní spojka mechanická třecí suchá lamelová stále zapnutá. Podvozek pásový s hnacími koly vpředu, odpružení torzními tyčemi s kapalinovými tlumiči. Kolejové pásy kovopryžové, každý o hmotnosti 626 kg a 84 články. Výzbroj: 73 mm poloautomatický nízkotlaký kanón vz.71 s hladkým vývrtem hlavně s kadencí 8-10 ran/min se zásobou 40 nábojů, max.dostřel 1 300 m, určen pro boj proti lehce pancéřovaným cílům a živé síle. Odpalovací zařízení pro protitankovou řízenou střelu 9M14M MALJUTKA se zásobou 4 střel, max.dostřel 3 000 m. Spřažený tankový kulomet PKT ráže 7,62 mm se zásobou 2 000 nábojů. V prostoru roje v bočnicích vozidla a v levých zadních dveřích jsou kloubové střílny až pro 2 kulomety a 7 samopalů. Další výstroj: radiostanice R-123M, hovorové zařízení R-124, ochrana proti ZHN zajištěna hermetizací vozidla, čištěním vzduchu a vytvořením přetlaku uvnitř vozidla hodnotou 0,3 Pa. Možnost vlastního vytváření kouřové clony naftovým zadýmovacím zařízením po dobu 1-5 min s velikostí clony 100-150 m.
Základní takticko technické údaje:
osádka 3+8 bojová hmotnost 13 000 kg délka 6 735 mm šířka maximální 2 850 mm výška maximální 2 068 světlá výška 370 mm max.rychlost na silnici 65 km/h rychlost plavby vpřed 7 km/h rychlost plavby vzad 2 km/h šířka překonávaného příkopu 2 500 mm výška překonávané překážky 700 mm